Gezond en lekker: Lassie zilvervliesrijst + quinoa, gerst en tarwe

Bij mijn zoektocht naar gezond, lekker en niet al te duur eten kwam ik dit product van Lassie tegen bij de Jumbo. Quinoa vind ik wel lekker, maar het is érg duur geworden en ik wilde kijken of dit een lekker en goedkoper (€1,59) alternatief was voor bij mijn kabeljauwhaasje met groente uit de oven. Een tijdje terug vond ik in het schap van Zonnatura Quinoa met tomaat en olijf, dat is heel erg lekker, maar niet erg goedkoop (€2,55 voor een 1 tot 2 persoons portie). Van dit pak rijst/graden/zadenmix van Lassie kan ik 4x eten!


Groentes koop ik elke maandag goedkoop op de markt, als je de tijd hebt moet je dat zeker doen! Voorbeeld: ze hebben er elke week een zak paprika's (stuk of 8) voor €1,-, cherrytomaatjes waren 3 bakjes voor €1,50, broccoli 2 stuks voor €1,50. Vele malen goedkoper dan in de supermarkt en ook erg gezellig,
ik fiets namelijk altijd met mijn oma naar de markt en dan drinken we nog lekker een kopje koffie in de stad. Ook mijn moeder gaat regelmatig mee. Gezond bezig en erg gezellig!
Ook handig trouwens als je samen gaat, is dat je onderling nog wat kunt ruilen ;) Want 3 bakjes cherrytomaatjes is misschien wat veel van het goede om in 1 week op te krijgen.

Mijn wederhelft was dit weekend afwezig, dus had ik mooi de tijd om te experimenteren. De eerste keer was het wel lekker, maar miste ik toch echt iets, dat bleek tomatenpuree te zijn. De tweede keer was het fantastisch! Ideaal gerecht ook om van je restjes groente af te komen, ik heb gekeken wat ik in huis had en wat mij wel lekker leek erbij, de broccoli en paprika blijkt een erg goede combinatie te zijn.

Ingrediënten:
  • 1 pak Lassie zilvervliesrijst + quinoa en granen
  • 2 kabeljauwhaasjes
  • rode en gele paprika, in reepjes
  • ui, in ringen
  • broccoliroosjes, geblancheerd
  • 1 bakje cherrytomaatjes, gehalveerd
  • stuk of 6 champignons, in plakjes
  • 1 peper, in ringetjes
  • 2 blikjes tomatenpuree
  • olijfolie
  • peper
  • zout
Bereiding:

Vet de ovenschaal in met olijfolie, doe de vis erin. Olie over de vis doen, peper en zout naar smaak erover strooien. De groentes erbij doen, goed husselen zodat ook de groente bedekt is met olie. Half uurtje in de oven op 190 graden, totdat de groente gaar genoeg is naar jouw smaak.
Bereid de rijst volgens de verpakking. Roer als de rijst klaar is de tomatenpuree erdoor. Serveer de rijst met de groentes en vis erop. Voor een extra pittig gerecht nog wat chilipoeder er overheen doen. Eet smakelijk ;)

*Wat ook lekker is, is om deze rijstmix in plaats van gewone rijst bij een curry te gebruiken. Ook mijn soms ietwat kieskeurige wederhelft vindt dit erg goed smaken! Nu de kinderen nog overtuigen, dat zijn beide absoluut geen rijsteters. Maar dat zal wel wat te maken hebben met de structuur denk ik.

Reacties