Gezond en lekker: Quinoa met kabeljauwhaasje



Graag probeer ik nieuwe producten uit, vooral wanneer het producten voor een makkelijke maar wel zeer voedzame maaltijd zijn.
Ik kwam in het schap van Zonnatura een nieuw product tegen: Quinoa met tomaat en olijf. Kant-en-klaar, hoeft alleen nog maar 2 minuten in de magnetron én zonder E-nummers, suiker of andere rare toevoegingen. Die ging mee in het winkelmandje.
Ik wil best wel vegetarisch eten, toch had ik het idee dat ik hier nog iets bij moest doen om het een complete maaltijd te maken. Ik had nog kabeljauwhaasjes in de diepvries liggen, dit zou er goed bij passen had ik bedacht.

Het eindresultaat was echt superlekker, dit ga ik zeker vaker maken!
Het recept is voldoende voor 2 personen.

Ingrediënten:
  • 1 zak quinoa met tomaat en olijf van Zonnatura
  • 2 kabeljauwhaasjes van 125 gram (diepvries, Iglo)
  • 1 (rode) ui in ringen
  • 1 bakje cherrytomaatjes, gehalveerd
  • olijfolie
  • zout
  • peper
  • knoflook
  • (gedroogde) peterselie
Bereiding:
Doe de kabeljauwhaasjes in een ovenschaal, smeer in met olijfolie. Bestrooien met peper, zout en knoflook. Doe de cherrytomaatjes en de uienringen erbij in de ovenschaal, beetje door elkaar husselen zodat de olijfolie ook op de groente komt. In de voorverwarmde oven zetten, ongeveer 40 minuten op 180 graden.


Quinoa 2 minuten in de magnetron, serveren met de vis en groentes erop. Eet smakelijk!


Voor wie het graag wil weten, de ingrediëntenlijst van de quinoa:
voorgekookte witte quinoa* 60%, voorgekookte rode quinoa* 25%, tomatenconcentraat* 4%, ui* 3%, zwarte olijven* 2%, zongedroogde tomaten* 2%, olijfolie*, zeezout, Provençaalse kruiden*, knoflookpoeder*, zwarte peper*. *ingrediënt van biologische teelt.

Reacties