Goed doen: Collecteweek NSGK


Komende week is het zover: de collecteweek voor de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind. Waarom ik ga collecteren, is dat niet alleen voor zestigers die niks beter te doen hebben met hun tijd? 

Nou nee, ik vind absoluut van niet! Dit is het tweede jaar dat ik meedoe, het is een kleine tijdsinvestering (1 of 2 dagdelen is al prima) met een groots effect.

Ik moet wel toegeven dat het niet uit puur altruïsme is dat ik collecteer voor het NSGK en voor het KWF, dat doe ik omdat ik zelf een gehandicapte zoon heb en omdat ik mijn schoonvader verloren heb aan die vreselijke ziekte.
Ik heb er dus zeker zelf ook wat bij te winnen, ik wil dat er meer onderzoek kan worden gedaan naar kanker en hoop dat het ooit zover zal komen dat het een chronische ziekte is in plaats van een (in veel gevallen) dodelijke ziekte.
NSGK (Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind) zet zich in voor kinderen en jongeren met een handicap. NSGK maakt het mogelijk dat zij met hun beperking gewoon kunnen spelen, leren, sporten, wonen en werken. Praktisch voorbeeld: Voor mijn zoon L. is dat bijvoorbeeld aangepaste judo en zwemles.
Door te collecteren heb ik het gevoel dat ik actief een bijdrage lever hieraan, gewoon afwachten en niks doen kan ik niet.

De missie van de NSGK: Met financiële steun zorgt NSGK ervoor dat kinderen en jongeren met een handicap daadwerkelijk kunnen meedoen. NSGK wil bijdragen aan de kwaliteit van leven door materiële en immateriële belemmeringen die kinderen en jongeren met een handicap in het dagelijks leven tegenkomen, zoveel mogelijk weg te nemen. Zodat zij een leven kunnen leiden als ieder ander kind in Nederland.

NSGK ontvangt geen subsidie en is voor haar werk volledig afhankelijk van steun van donateurs en vrijwilligers. Zij kunnen altijd hulp gebruiken. Financiële hulp of hulp in heel praktische zin bij de (organisatie van de) jaarlijkse collecte. Op www.nsgk.nl lees je hoe je je kunt inzetten voor het gehandicapte kind.

Dus wanneer de collectant aanbelt, weet dat er vaak een verhaal achter zit waarom mensen collecteren en dat het dus niet alleen zestigers met te veel vrije tijd zijn ;)

Reacties

Tanja zei…
Ja! en ik ga volgende week ook weer collecteren voor de NSGK! :-)