Groen in huis en koopjes bij Action

Ik hou van planten. Maar vaak houden de planten niet zo van mij, of van het wonen bij mij in elk geval. Ik heb geen groene vingers, tot voor kort stopte ik de planten die ik kocht met plastic pot en al in de bloempot en gaf ik ze op onregelmatige basis water.

In een vlaag van klus-en-opruimwoede heb ik laatst alle planten die ik heb buiten neergezet en ben ik in de weer geweest met potgrond en kiezelstenen/puin.  In plaats van dure hydrokorrels te kopen heb ik kiezelstenen en puin (gewoon uit eigen tuin) onderin de bloempotten gedaan om het overtollige water tussen op te kunnen vangen, zodat de planten niet meteen weer verzuipen.
Daarna alle plastic potten die om de wortels zaten eraf gehaald (nou ja, geknipt, zo vast zaten ze al), de wortels gesnoeid, enkele erg grote planten met meerdere stammen uit elkaar getrokken en zo had ik ineens een heleboel planten! Benieuwd of ze nu harder gaan groeien of allemaal massaal het loodje leggen..


 
Ik heb bij de Action gisteravond een leuk houten tafeltje gescoord, wit met roze dip-dye poten, voor maar €6,29! Daar kun je zelf niet zoiets voor maken. De trolley is ook van de Action, die kostte ruim €3,-. Het krukje was al wat langer in mijn bezit, gekocht bij Hema destijds voor €10,- (normale prijs nu is €20,-) omdat ie iets scheef is. Viltje eronder en opgelost.

Ik hou ervan, groen in huis, W. was in eerste instantie iets minder fan. Hij vond onze woonkamer meer weghebben van een jungle ;)

Past wel bij mij nu, want dat is het ook in mijn hoofd, haha!

Reacties