Goedkoop kokosdrank maken

Je kent ze vast wel en hebt ze wellicht ook in je voorraadkast staan: Pakjes kokosmelk. Te vinden bij de Aziatische producten in de supermarkt. Lekker in een curry bijvoorbeeld, daarvoor heb ik ze ook standaard in huis.
Één pakje was al een maand over datum en moest snel op, zou ik er niet zelf kokosdrank voor bij mijn muesli mee kunnen maken?



Ik heb het aangelengd met water tot een liter, in een glazen fles. Ook deed ik er nog een scheutje ahornsiroop bij, omdat het ongezoet is en ik een beetje zoetigheid wel lekker vind.
Ik maakte overnight oats; muesli met chiazaad en 250 ml van de kokosdrank de avond van tevoren in een kom doen voor een supersnel ontbijt de volgende morgen.

Het is erg lekker! Romig en zoet, voor een volgende keer laat ik de ahornsiroop eens achterwege. Een heerlijke kokossmaak, een goede combinatie met de muesli en chiazaad dat zo is opgezwollen dat het meer een pudding geworden is. Daar hou ik wel van.


Qua smaak doet het zeker niet onder voor de Alpro (€2,-) en Provamel (€3,-) pakken, het is wel een stuk voordeliger! Het pakje kokosmelk wat ik gebruikte kost €0,95. Per 250 ml bevat het zo'n 100 kcal, ook vergelijkbaar met de pakken uit de supermarkt.
Dit is duidelijk een blijvertje. 😄

Reacties