Het jaaroverzicht op Facebook van 2014

Leuk hoor, Facebook, zo'n jaaroverzicht van alle hoogtepunten. Wat eigenlijk inhoudt dat alle foto's die het meest geliked zijn achter elkaar gezet zijn.


Het is wel een mooi moment om eens even stil te staan bij het afgelopen jaar. Er kwamen ook foto's voorbij waarvan ik dacht: "Oh ja, dat heb ik ook gedaan!" Zoals de hardloopwedstrijden waaraan ik heb meegedaan. Of de foto van L. met lang haar, wat een ander koppie had ie daar!

Het jaar 2014 was het jaar waarin:
  • L. zindelijk werd overdag
  • Ook R. daar al mee begon.
  • L. leerde fietsen
  • R. liet zien dat ook al te kunnen
  • L. met medicatie startte en grote sprongen in zijn ontwikkeling maakte hierdoor, zoals bovenstaande dingen
  • R. ons keer op keer verbaasde met de snelheid waarop hij iets leert
  • Ik de halve marathon in Klazienaveen liep met m'n stiefvader (mijn 2e, zijn 1e)
  • Ik de halve marathon liep in Amsterdam
  • Ik een PR liep in Enschede op de 10 km
  • Ik de 10 mijl van de Cascaderun heb gedaan
  • We twee keer een midweek op vakantie geweest zijn met z'n vieren, dat waren de fijnste dagen van het jaar!
  • Vriendin A. voor het eerst moeder werd van een prachtige zoon
  • M'n stiefvader afstudeerde en ingenieur werd
  • Mijn moeder er heel veel voor mij was
  • Ik leerde deze hulp te accepteren
  • Mijn stiefvader, opa, W. en ik een heel mooie blokhut hebben geschilderd en opgezet
  • Ik afscheid moest nemen van mijn huidige baan
  • Vriendin M. een zesde zintuig bleek te hebben op het gebied van timing voor het sturen van kaartjes
  • Ik gestopt ben met (liters!) cola light en energiedrankjes drinken
  • Gezonder ben gaan eten
  • Suikervrij ben gaan eten
  • Nog steeds niet weer ben begonnen met roken (op Ganzenmarkt na, maar dat is wat veel bier met je doet, haha)
  • Ik begonnen met deze blog en erachter kwam dat héél erg leuk te vinden
  • Ik ontdekte dat ik nog steeds kan breien
  • Mijn zoons en ik inmiddels een hele verzameling gebreide sjaals hebben opgebouwd
  • W. een ongeluk kreeg en de auto total loss reed door met 130 km/u in een vangrail te knallen
  • We veel financiële zorgen kregen, o.a. door die auto en doordat ik 30% gekort werd
  • Bleek dat de zorg voor L. op de schop ging en ik haast gek werd van de onzekerheid en onduidelijkheid die hiermee gepaard ging en nog steeds gaat
  • Bleek dat het KDC waar L. naartoe gaat niet bij de brede school inkomt, maar bij de dagbesteding voor volwassenen *slik*
  • Ik besloot om in de ouderraad van het KDC plaats te nemen omdat ik het hier helemaal niet mee eens ben
  • L. een onderwijsontheffing kreeg, geldig tot z'n 18e..
  • Ik (bijna) elke maandag met moeder en oma naar de markt ging om daarna lekker met z'n drieën te gaan koffiedrinken bij de Ganzenhoedster
  • Ik elke vrijdag met m'n kinderen bij opa en oma op visite ging
  • Ik yoga heb ontdekt
  • Ik erachter kwam dat ik hier leniger van word en ik mijn ademhaling sneller onder controle krijg bij een paniekaanval
  • Ik 10 lessen cadeau heb gekregen van m'n stiefvader en nu dus op woensdag met m'n moeder naar yogales ga
  • Ik mijzelf weer een beetje terugvond
  • Bleek dat de liefde tussen W. en mij tegen alles bestand is <3
Op naar een nieuw jaar, met nieuwe uitdagingen (werk, zorg omtrent L., hoe dit te combineren).

Lieve mama, Chris, Mathilde, Annika, oma B., opa B., en Wesley, dank jullie wel voor alles, zonder jullie had ik het niet gered <3

Reacties