DIY: Hangende tuin

 
pallet met planten
Een hangende tuin is geschikt voor zowel binnen, met vetplanten, klimop en varens, als buiten, met kruiden en groentes.
Een mooie plek voor mijn verzameling moestuinplantjes van de AH! Ik denk dat ze buiten het bereik van kinderhandjes en -schepjes meer kans hebben op overleven.
Plus dat er minder snel ongedierte op af komt én de kat niet even lekker tegen de groentes aan kan sproeien.

Duidelijk, ik heb nog 3 kleinere pallets liggen en ik ga dit zeker maken. Ik denk dat dit ook erg leuk zal staan onder de overkapping van de blokhut.

En snel resultaat trouwens, dat vind ik ook altijd erg prettig, met een kwartiertje ben je klaar.

Pallets kun je kopen natuurlijk, maar kijk ook eens rond op de weggeefhoeken op Facebook, zo ben ik zelf ook al aan pallets gekomen. Of vraag eens rond in je omgeving, vooral aan mensen die in winkels werken, daar komen vaak wel pallets binnen. Scheelt hen ook weer afval ;)


Benodigdheden:
  • displaypallet (60×80 cm)
  • 2 schroeven met een oog
  • 2 lange muurschroeven met pluggen
  • accuboor- en schroefmachine
  • waterpas
Werkwijze:
Schroef de schroeven met het oog aan de bovenkant van de pallet.
Boor op de gewenste hoogte twee gaten in de muur. Doe de pluggen erin en daarna de lange schroeven.
Hang de pallet met de oogjes aan de lange muurschroeven.
 
 

Reacties