DIY: Valentijnsdag

Zondag a.s. is het alweer zover: Valentijnsdag! Vriendlief is ook jarig die dag, dus voor mij heeft Valentijnsdag niet de speciale betekenis die het voor anderen heeft, cadeaus doen we niet aan.

Een kaartje zal ik zeker nog wel naar mijn Valentijn sturen, ook al heb ik in de 14 jaar nog nooit een kaartje terug gehad. Het is gewoon zo leuk om een kaartje met zorg uit te zoeken, plus de spanning van het wachten op een reactie. Én we krijgen tegenwoordig van onze kinderen een leuk zelfgeknutseld cadeau, dat maakt de jaren van verwachtingsvol afwachten en lichtelijk teleurgesteld zijn als vriendlief en niet aan gedacht had wel goed!

Ook dit jaar kun je weer gratis een valentijnskaart sturen als je een lipstickzoen zet in de hoek waar je normaal een postzegel plakt!

Er zijn talloze Valentijn DIY's te vinden online, ik heb er een paar op een rijtje gezet.


1. Maak je eigen snoepjeskettingslinger met lieve boodschap met deze free printables. Printen, uitknippen, aan een touw rijgen of plakken en klaar! Zo simpel, maar erg leuk.



2. Een lieve, kleine boodschap kan je dag echt goedmaken, daarom een heel leuk idee om je eigen berichtjesbord te maken. Ik hou van je omdat... Print hem uit in je favoriete kleur, stop het in een fotolijst van x cm en je kunt met een stift je liefdesverklaring op het glas schrijven. Daardoor is ie steeds aan te passen, je kunt het heel gemakkelijk weer uitwissen!



3. Maak een persoonlijke herinneringen-pot met daarin verzameld al jullie memorabele momenten. Je kunt een lege pot geven er ermee beginnen met Valentijnsdag, je kunt ook zelf een overzicht maken van alle voor jou speciale momenten. Wedden dat je Valentijn het heerlijk vindt dat terug te lezen?



4. Maak zelf een tekstbord/canvas met de woordenboekverklaring van het woord liefde. Ik ben voor de Engelse variant gegaan, maar Nederlands, Frans of Italiaans is natuurlijk ook erg tof!



5. Ook leuk; Zoek een paar mooie takken, zet ze in een vaas en versier ze met (zelfgemaakte) hartjes (hangers). Zet er lieve boodschappen op voor de andere gezinsleden of doe dit samen :)
Leuke gezinsactiviteit, eerst lekker wandelen, takken zoeken en dan dit maken <3

Reacties