Budgettip: Gezond & plantaardig bij Aldi


Ook bij Aldi kun je als je op zoek bent naar gezonde en plantaardige producten prima slagen. Ik had geluk dat er in de koopjeshoek ook afgeprijsde etenswaren te vinden waren en dat er fijne tijdelijke producten waren vandaag.

Ik kocht:

  • Biologische zonnebloempitten, 650 gram voor €1,99.
  • Biologische linzensoep, nu afgeprijsd naar €1,-
  • Biologische kokosbloesemsuiker, het wat gezondere alternatief voor geraffineerde witte suiker, maar eerlijk is eerlijk, het blijft suiker.  330 gram voor €3,69.
  • Kokosijs, gemaakt van kokosmelk! Ik ben erg benieuwd hoe het smaakt. Met suiker als tweede ingrediënt, niet zo gezond maar af en toe mag dat vind ik. 500 ml voor €1,99.
  • Sojayoghurt, 500 ml voor €1,35.
  • Shiitake en oesterzwammen, per zakje nu afgeprijsd naar €0,50. En houdbaar tot 2022.
  • Uit de diepvries: frambozen en mango, doosjes met 250 gram fruit. €1,59 en €1,19.
  • Peperkorrels, nu €0,69. Kruiden en specerijen zijn als je plantaardig eet een belangrijk onderdeel van elke maaltijd vind ik, dat maakt het verschil tussen een matige en heerlijke maaltijd.

Reacties