Review: Koevers krat maaltijdpakket


Had mijn vriend zomaar een Koevers krat maaltijdpakket gewonnen bij BioLokaal! Drie dagen lang niet na hoeven denken over wat we gaan eten, ik hoef het alleen maar te bereiden. Het is afgestemd op de grootte van je gezin, je probeert zo eens wat nieuwe gerechten en combinaties. Ideaal, nietwaar? Wat hebben we gegeten?


Dag 1 een overheerlijke lentesalade met bieten, rabarber, witlof, aardappel en rucola. Ik heb alles geveganiseerd uiteraard voor mijzelf, dat was eenvoudig te doen. Deze salade was zo lekker dat ik het recept bewaar, dit ga ik zeker vaker maken.


Dag 2 een BLT salade. Bacon, lettuce and tomato. Ook deze salade was onwijs lekker en ga ik vaker maken. Met de vegan bacon van De Vegetarische Slager is het verrukkelijk!


Dag 3 een tomaten-linzensoep. Heerlijk, goed vullend en bomvol groentes.

Ik zeg wel we, maar W. heeft geen enkele dag meegegeten. Hij houdt niet van salades en had de pech dat twee van de drie dagen er salades op het menu stonden. Ik hou erg van salades en kon mijn geluk niet op, ik heb dus twee dagen gedaan met elke maaltijd. We kregen een box voor twee personen namelijk.

Het is een uitkomst voor mensen die gezond willen eten, van gemak houden, bereid zijn een goede prijs te betalen voor gemak, afwisseling, inspiratie, biologisch en verpakkingsarm. Het is precies afgestemd op het aantal personen, ik vind de porties riant, het is zeker voldoende voor grote eters.
Ik vond de recepten erg goed en verrassend, de smaakcombinatie van witlof en rabarber in de salade van dag 1 had ik zelf nooit bedacht bijvoorbeeld!

Qua prijs zit het Koevers Krat net onder Hello Fresh, Mathijs maaltijdbox en andere vergelijkbare maaltijdboxen; het grote pluspunt vind ik dat alles biologisch is en zo mogelijk lokale producten zijn.
Neem eens een kijkje op de website of in de winkel, je kunt je eerste krat proberen met 25% korting én het kan worden thuisbezorgd hier in de regio.

Reacties