Chocolade met noten gemaakt van santen


Ik had een pakje santen in de kast liggen, al vloeibaar door het warme weer en zag dat de houdbaarheidsdatum rap naderde. Ik kook er eigenlijk niet mee, door gebrek aan inspiratie voornamelijk.

Ik had er wel al eens chocolade mee gemaakt, daar heb ik nu een vegan draai aan gegeven. Het is lekker geworden! Ik bewaar het in de vriezer en breek er een stuk af wanneer ik er zin in heb, zo smelt het niet én eet ik er niet zo snel te veel van ;)



Ingrediënten:

  • 1 pakje santen (200 gram)
  • 5 ruime eetlepels kokosolie
  • 3 eetlepels cacao
  • 1 theelepel vanille-essence
  • 4 eetlepels ahornsiroop
  • 3 handen vol noten(mix, met pitten en cranberries is ook erg lekker)
Smelt de santen en kokosolie au bain marie. Roer de cacao, ahornsiroop en vanille erdoor en zorg dat het goed gemengd is. Voeg de noten toe, roer het er doorheen en giet het mengsel in een lage brede bakvorm (ik gebruikte de lasagneschaal) waar een vel bakpapier in ligt.
Zet het in de vriezer en laat minstens een uur koelen.

Ik ben erg benieuwd wat je er van vindt!

Reacties