Verlanglijst voor verjaardag



5 juli word ik alweer 33 jaar oud! En natuurlijk komt dan de vraag: "Wat wil je graag hebben voor je verjaardag?"

Ja, wat wil ik eigenlijk? Ik doe mijn best geen overtollige spullen meer te kopen in het kader van minimaliseren en consuminderen. Naar de Action ga ik alleen met een boodschappenlijst, gewoon "even winkelen" doe ik al een poos niet meer.

Nieuwe spullen kopen geeft een kick, maar die kick is maar kortstondig. Ik heb een periode gehad dat ik mijn verdriet probeerde weg te kopen; maar net als met eetbuien voel ik me na koopbuien ook altijd nog naarder na afloop. 't Is wat hè? Verder ben ik best wel gezellig, haha.

Ik wil graag spullen waar ik echt wat aan heb en wat mee ga doen, een overzicht van wat ik zoal gevraagd heb en wat op mijn wensenlijst staat:





1. Mijn huidige spaardoel is een nieuw paar hardloopschoenen; ik merk dat ik last van mijn knieën krijg, dat betekent dat het tijd is voor een nieuw paar! Ik loop al enkele jaren op de Saucony Triumph serie, dat bevalt goed alleen is ie nogal aan de prijs (en lijkt dit elk jaar duurder te worden).


2. Tijdschriften als Happinez, Flow, Psychologie en Sante lees ik erg graag. Alle abonnementen heb ik de deur uit gedaan, dus van een los exemplaar of een special word ik erg blij.



3. Een fruitboompje voor in de tuin; abrikoos, appel of vijg. Eens kijken of ik dat ook in leven kan houden, mijn vijgenboompje van bakker.com heeft het niet overleefd helaas, wél groeit mijn avocadoplant nog dapper door. Het lijkt me zo fijn om uit eigen tuin te kunnen eten!



4. Losse thee drink ik graag nu ik drastisch geminderd heb met koffie. Nieuwe smaken (kruiden)thee vind ik leuk om uit te proberen, helemaal nu ik ook zo'n mooie gietijzeren theepot met zeef erin voor een prikkie heb kunnen kopen bij de Tedi in de opruiming.



5. Superfoods als moerbeibessen, gojibessen, macapoeder, acaibessen etc. gebruik ik graag, maar koop ik maar zelden. Ik vind het toch te prijzig eigenlijk voor mijzelf of gun het me niet. Ik heb vaker een pakket met lekkers gekregen op m'n verjaardag (m'n vriendinnen kennen me goed en weten wel waar ik van hou blijkbaar), ik hoop er dit jaar weer op!



6. Vegan chocolade, dan vooral witte of melkchocolade. Dat mis ik wel. Deze witte chocolade van shopzuiver.com bijvoorbeeld wil ik wel graag eens proeven. Of de heilige graal onder de vegan chocolade, naar het schijnt: Vego. Melkchocolade met hazelnoten.



7. Hardloop-/yoga-/sportbroek van La Rocha. Toffe print, met hoge tailleband wat ideaal klinkt; maar wel behoorlijk prijzig. Wie weet, ooit.

8. Een bioscoopbon. Vroeger gingen we wekelijks naar de bioscoop, nu met kinderen ben ik blij als ik één keer per jaar heen kan. Maar ik geniet erg van zo'n uitje en hoorde dat Wonder Woman een echte must-see film is.

9. Of een theaterbon! In het komende seizoen is en in theater Hofpoort in Coevorden bijvoorbeeld cabaret van Martijn Koning, van Marjolein van Kooten, een theatercollege van Arjan Erkel, een lezing van Maarten van Rossem en yoga in concert. Lijkt me allemaal reuze interessant. In de Voorveghter in Hardenberg is het Zwanemeer, ballet van Staatsopera van Tatarstan te zien. Ik wil ontzettend graag eens naar een balletvoorstelling, ook wil ik ooit eens naar een opera.

10. Een premium account op geocaching.com, kost €30,- per jaar maar je schijnt er zoveel voor terug te krijgen. Extra caches die alleen voor premium leden te vinden zijn bijvoorbeeld. En omdat vriendlief en ik er zó ontzettend veel plezier aan beleven is dat de investering wel waard denk ik.

Wat ik graag wil zijn vooral nieuwe ervaringen en nieuwe indrukken. Schoenen en een broek om fijner te kunnen sporten, iets wat ik dagelijks doe en wat me veel voldoening geeft; nieuwe ervaringen in het theater of in de bioscoop en de ervaring van experimenteren met voedsel, nieuwe smaken proeven en nieuwe recepten bedenken.

Is het gek, om zo'n uitgebreide verlanglijst te hebben en er zo over na te denken? Doe jij dat ook? Gek is dat; vroeger wist ik niet wat ik wilde omdat ik al zoveel had, nu maak ik zulke bewuste keuzes dat ik ook ineens heel goed weet wat ik wel graag wil hebben.

Reacties